اسلام
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اهل سنت و آدرس ahlesunnat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





بسم الله الرحمن الرحیم

 

با بررسى حقايق تاريخى، متوجه ميشويم كه يزيد دستي در كشتن حسين نداشته است، و در واقع يزيد عبيدالله بن زياد را فرستاد تا نگذارد كه حسين به كوفه برسد و او را به كشتن حسين دستور نداد، بلكه خود حسين نسبت به يزيد گمان نيك داشت و گفت مرا بگذاريد كه پيش يزيد مي‌روم و دستم را در دست او مي‌گذارم.

شيخ الاسلام ابن تيميه مي‌گويد: به اتفاق اهل نقل يزيد به كشتن حسين دستور نداد و بلكه به ابن زياد نوشت كه به حسين اجازه ندهد كه بر عراق فرمانروايي كند، و وقتي يزيد از كشته شدن حسين خبر شد از اين چيز دردمند و ناراحت شد و در خانه‌اش گريه كرد و زنان آنها را اسير نكرد بلكه اهل بيت حسين را گرامي داشت و آنها را به شهرشان باز گرداند، اما رواياتي كه در كتاب‌هاي اهل بدعت آمد كه زنان اهل بيت پيامبر خدا صلی الله علیه وسلم توهين شدند و به اسارت گرفته شده و به شام برده شدند و آنها مورد توهين قرار گرفتند همه اينها دروغ و سخنان پوچي هستند، بلكه بني اميه بني هاشم را گرامي مي‌داشتند، بنابراين وقتي الحجاج بن يوسف با فاطمه بنت عبدالله بن جعفر ازدواج كرد، عبدالملك بن مروان اين را نپذيرفت و به حجاج دستور داد تا او را طلاق دهد، سپس بني اميه بني هاشم را بزرگ و گرامي مي‌داشتند و هرگز زني هاشمي به اسارت گرفته نشده است.( منهاج السنه 4/557-558-559.)

بنابراين زنان هاشمي در آن زمان محترم و گرامي بودند، و آنچه مي‌گويند كه يزيد زنان اهل بيت را به اسارت گرفت و به عنوان اسير جنگي آنها را كنيز قرار داد باطل و دروغ است. و آنچه گفتند كه سر حسين پيش يزيد فرستاده شد نيز واقعيت ندارد بلكه سر حسين نزد عبيدالله در كوفه ماند، و حسين دفن شد و قبر او معلوم نيست، ولي مشهور است كه او در كربلا در همان جا كشته و دفن شد.

 

وصلی الله وسلم علی محمد وعلی آله و اصحابه الی یوم الدین

[ شنبه 11 خرداد 1392برچسب:, ] [ 14:43 ] [ مسلمان ]
[ جمعه 10 خرداد 1392برچسب:, ] [ 15:43 ] [ مسلمان ]

((بِسْمِ اللهِ، تَوَّكَّلْتُ عَلَى اللهِ، وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللهِ))

( أبو داود 4/ 325 والترمذی 5/490، و نگا: صحیح الترمذی3/151)

(به نام خدا، بر خدا توكّل كردم، و هیچ قدرت و توانائى جز از طرف خدا نیست)

((اللَّهُمَ إِنِّی أَعُوذُ بِكَ أَنْ أَضِلَّ أَوْ أُضَلَّ أَوْ أَزِلَّ، أَوْ أُزَلَّ، أَوْ أَظْلِمَ أَوْ أُظْلَمَ، أَوْ أَجْهَلَ أَوْ یُجْهَلَ عَلَیَّ))

( أهل السنن ونگا: صحیح الترمذی 3/152 وصحیح ابن ماجه 2/336 )

(پروردگارا! من به تو پناه مى برم از اینكه خودم گمراه شوم، یا بوسیله ى دیگرى گمراه شوم، و یا اینكه بلغزم، یا لغزیده شوم، یا ستم كنم، یا مورد ستم قرار گیرم، یا دچار جهالت شوم، یا با من به جهالت رفتار شود).

[ پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:, ] [ 19:30 ] [ مسلمان ]

دعای سید الإستغفار

پیامبر صلی الله علیه وسلم مى فرماید:سید الإستغفار اینگونه است که بنده بگوید:

"اللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِّی، لا إِلَه إِلاَّ أَنْتَ خَلَقْتَنی وأَنَا عَبْدُك، وأَنَا على عهْدِكَ ووعْدِكَ ما اسْتَطَعْت، أَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّ ما صنَعْت، أَبوءُ لَكَ بِنِعْمتِكَ علَی، وأَبُوءُ بذَنْبی فَاغْفِرْ لی، فَإِنَّهُ لا یغْفِرُ الذُّنُوبِ إِلاَّ أَنْت".

(الهی تو پرودگار منی که هیچ معبود به حقی جز تو نیست. مرا آفریده‌ای و من بنده‌ی توام و بر عهد و پیمان تو خواهم بود تا جایی که بتوانم. به تو پناه می‌ برم از بدی‌هایی که انجام داده‌ام. اعتراف می ‌کنم به نعمت‌هایت بر خودم و اعتراف می ‌کنم به گناهانم پس مرا مورد مغفرت قرار ده که هیچ ‌کس جز تو گناهان را مورد آمرزش قرار نمی ‌دهد).

و سپس افزود:

(منْ قَالَهَا مِنَ النَّهَارِ مُوقِناً بِهَا، فَمـاتَ مِنْ یوْمِهِ قَبْل أَنْ یُمْسِی، فَهُو مِنْ أَهْلِ الجنَّة، ومَنْ قَالَهَا مِنَ اللَّیْلِ وهُو مُوقِنٌ بها فَمَاتَ قَبل أَنْ یُصْبِح، فهُو مِنْ أَهْلِ الجنَّةِ )

"هر که در روز این دعا را با یقین بگوید و همان روز قبل از اینکه شب شود بمیرد از اهل بهشت است و هر کس در شب آن را با یقین بگوید و قبل از صبح بمیرد از اهل بهشت خواهد بود".

[ پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:, ] [ 19:29 ] [ مسلمان ]

فضائل چهار کلمه
سبحان الله والحمد لله ولا إله إلا الله والله أكبر
 

برگرفته از: کتــابخــانـه نهاد فرهنگی امام ترمذی

برگردان: قریب الله «مطیع»

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین، والصلاة والسلام على إمام المرسلین، نبینا محمدٍ وعلى آله وأصحابه أجمعین، أما بعد:

 خداوند متعال چهار کلمه را به فضایل بزرگ، و صفات با شکوه اختصاص داده است که دلالت آشکار به عظمت و بلندی منزلت آنها نسبت به سایر کلمات می کند این چهار کلمه عبارت اند از (سبحان الله، والحمدلله ولا إله إلا الله، والله أكبر).

درمورد فضلیت این کلمات روایاتی زیادی وارد شده است که همه دلالت به شأن ومرتبة عالی آنها در نزد خداوند می کند و هرکسی این کلمات را روزانه بخواند, از پاداش بی شمار و ثمرات نیک دنیوی و اخروی برخوردار خواهد شد.

روایاتی را که در اینجا گنجانیده ام بخشی از کتاب (فقه الأدعیة والأذكار) میباشد و مناسب دیدم تا آنها را یکجا نمایم, چنانکه بعضی از برادران معزز از من خواستند این روایات را بشکل رسالة کوچکی در آورم تا در دسترس همگان قرار گرفته و برادران و خواهران مسلمان ما از ثواب و پاداش آن مستفید گردند.

حالا روایاتی كه در مورد  این كلمات چهار گانه  ذكر شده  است خدمت تان عرض میداریم.

1ـ این چهاركلمه از محبوبترین سخنان در نزد خداوند است، امام مسلم از سمره بن جندب رضی الله عنه نقل می كند كه رسو ل الله صلى الله علیه وسلم فرمودند: «محبوبترین سخن در نزد خداوند متعال چهار كلمه است، به هریكی از آنها آغاز كنی، باكی ندارد:

«سبحان الله، والحمد لله، ولا اله إلاّ الله، والله اكبر» (1).

ابوداود طیالسی این چهاركلمه را در مسندش به این لفظ نقل كرده است: (چهاركلمه است كه از پاکیزه ترین سخنان و از قران است به هر یكی از آنها آغاز كنی باكی ندارد: (سبحان الله، والحمد لله، ولا اله إلاّ الله،  والله اكبر)(2).

2- این چهاركلمه در نزد رسول الله  صلى الله علیه وسلم  از آنچکه آفتاب برآن طلوع نموده محبوبتر میباشد- یعنی بهتر و محبوبتر از همه دنیا و دار وندارش- چنانكه امام مسلم از ابوهریره رضی الله عنه نقل می كند كه رسول خدا  فرمودند: (یقیناً گفتن: سبحان الله، والحمد لله،   ولا اله إلاّ الله، والله اكبر در نزد من از آنچه كه آفتاب بر آن طلوع نموده محبوبتر است)(3) .

3ـ و از فضایل چهار كلمه آنچه در مسند امام احمد و شعب الإیمان بیهقی با اسناد جید از عاصم بن بهدلة، از ابی صالح از ام هانی بنت ابی طالب روایت شده كه فرمود: روزی رسول الله صلى الله علیه وسلم بر من گذشت به ایشان گفتم: من كهن سال وضعیف شده ام پس مرا به عملی امر نمائید تا آنرا نشسته انجام دهم. پیغمبر صلى الله علیه وسلمفرمودند: (صدبار سبحان الله بگو، مانند اینست كه صد برده از اولاد اسماعیل علیه السلام را آزاد كرده باشی، و صد بار الحمدلله بگو، مانند اینست كه صد اسپ زین و لگام شده را در را خدا (جهاد) فرستاده باشی، و صدبار الله اكبر بگو، برابر است با صد شتر قلاده شده ای كه ـ برای قربانی سوق داده شده ـ و قبول شده در نزد خداوند باشد. و صد بار ـ لا اله إلاّ الله بگو: میان آسمان و زمین را پر میكند و هیچ كسی در آن روز نمی تواند عملی به این برزگی انجام داده تا بسوی آسمان بلند شود، مگر اینكه مانند خودت انجام دهد))( 4).

منذری می فرماید: امام احمد با اسناد حسن آنرا نقل كرده است(5)، و علامه البانی رحمت الله علیه سند آنرا حسن گفته است(6).

برادران و خواهران مسلمان! در این پاداش بزرگی كه در برابر چهار كلمه داده میشود خوب دقت كنید، كسیكه صد بار سبحان الله بگوید مانند آزاد كردن برده گانی از اولاد اسماعیل علیه السلام است، در اینجا اولاد اسماعیل علیه السلام بطور خصوص ذكرشده است زیرا آنها از شریف ترین خانواده های عرب هستند.

وكسیكه صد بار الحمدلله بگوید مانند آنست كه صد اسپ زین ولگام شده را بخاطر حمل و نقل مجاهدین و سربازان اسلام صدقه نمو ده باشد. و كسیكه صد بار الله اكبر بگوید پاداش قربانی صد شتریكه مورد پذیرش خداوند قرار گرفته باشد, حاصل می نماید. و كسیكه صد بار لا اله إلاّ الله بگوید، میان آسمان و زمین را پرمیکند.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:, ] [ 19:28 ] [ مسلمان ]

قرآن :  

1-     تفسیرنور / دکتر مصطفی خرم دل / نتشر احسان
2-     تفسیرفی ضلال القران / نوشته سید قطب رحمه الله / ترجمه دکتر مصطفی خرم دل /  نشراحسان
3-     تفسیرانوارالقران / که مختصروجمع بین چند تفسیرقران کریم است ویکی ازتفاسیر معتبر اهل سنت است
4-     صفوه التفاسیر / نوشته دکتر محمد علی صابونی / ترجمه محم دطاهرحسینی /  ناشر احسان
5-     تفسیر راستین شیخ سعدی
6-     قرآن شناسی /  استاد عبدالله احمدیان / نشر احسان
7-     اصول و مبادی فهم قرآن / ابولحسن ندوی / ترجمه مولانا محمد قاسم قاسمی / نشر احسان
8-     نگرشی نو درفهم قران / نوشته محمدغزالی مصری / ترجمه داود ناروئی / ناشر احسان
9-     اعجاز قرآن / هارون یحیی / .. / ..
10-   قرآن منشور زندگی / یوسف قرضاوی / مترجم : عبدالعزیز سلیمی / نشر احسان

حدیث :

1-     ترجمه فارسی اللولوءوالمرجان / احادیث ومشترک امام بخاری وامام مسلم / نشراحسان
2-     ترجمه فارسی مختصرصحیح بخاری /  امام بخاری / نشر احسان
3-     ریاض الصالحین / امام نووی / نشر احسان
4-     کتب عربی صحاح / بخاری ، مسلم ، احمد ، ترمزی ، نسائی ، ابوداوود ، مالک / ...
5-     اربعین نووی / امام یحیی بن شرف نووی / ...
6-     کلید حدیث شناسی / استاد عبدالله احمدیان / نشر احسان
7-     نگرشی نو در فهم احادیث نبوی / محمد غزالی / مترجم: داوود ناروئی/ نشر احسان
8-     جایگاه حقوقی احادیث نبوی  /  مولف: ابوالاعلی مودودی  / مترجم: عبدالغنی سلیم قنبرزهی / نشر احسان 1388     

عقیده :


1-     حقیقت توحید / دکتر یوسف قرضاوی / ...
2-     بندگی - استاد ناصر سبحانی - نشر احسان
3-     اسماء الحسنی - استاد ناصر سبحانی – نشر
4-     اصطلاحات چهارگانه در قرآن / امام ابوالاعلب مودودی / ترجمه سعدی بهبودی / ( مال من نسخه قدیمی هستش )
5-     گزیده ای در باره ی عقائد / سمیره حکیمی / نشر احسان
6-     اسماء و صفات خداوند متعال / علامه محمد صالح العثیمین / عبدالله عبداللهی / ...
7-     تلبیس ابلیس / علامه ابوالفرج ابن جوزى / علیرضا ذكاوتی قراگزلو / ...
8-     علامتهاى قیامت / محمود رجب حمادی الولید / اسحاق دبیری / ...
9-     غایة المرید شرح كتاب توحید / شیخ صالح بن عبدالعزیز آل الشیخ / اسحاق دبیری / ...
10-     باور راستین اسلامی / محمد غزالی / مترجم: دکتر محمود ابراهیمی/ نشر احسان
11-    مفاهیم بنیادی اسلام / محمد قطب / مترجم: لقمان محمود پور / نشر احسان
12-   شناخت خدا ازطریق برهان / هارون یحیی / .. / ..


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:, ] [ 19:21 ] [ مسلمان ]
عن جابر بن عبد الله قال: سمعت رسول الله یقول: «بَینَ الرَّجُلِ وَ بَینَ الشَّركِ وَ الكُفرِ

 تَركُ الصَّلاَةِ» [صحیح مسلم]

 جابر می‌گوید: از رسول خدا شنیدم که فرمود: مرز میان انسان و شرک و

 کفر، نماز است.
[ پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:, ] [ 19:14 ] [ مسلمان ]

از امیرالمؤمنین ابى حفص عمر بن خطاب رض روایت است كه گفت: شنیدم كه پیامبر خدا صمىفرمود: رَسُولَ اللهِ ص یَقُولُ: ((إنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّیاَّتِ وَإنمَّاَ لِكُلِّ امْرِئٍ مَا نَوَى، فَمَنْ كَانَتْ هِجْرَتُهُ إِلَى اللهِ وَرَسُولِهِ فَهِجْرَتُهُ إِلَى اللهِ وَرَسُولِهِ، وَمَنْ كَانَتْ هِجْرَتُهُ لِدُنْیاَ یُصِیْبُهَا أَوِ امْرَأَةٍ یَنْكِحُهَا فَهِجْرَتُهُ إِلَى مَا هَاجَرَ إِلَیْه). رَوَاهُ إمَامَا الْمُحَدِّثِینَ أَبو عَبْدِ اللهِ مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِیْلَ بْنِ إبْرَاهِیمَ بْنِ الْمُغِیرَةِ بْنِ بَرْدِزْبَهْ البُخَارِیُّ وَأَبُو الْحُسَیْنِ مُسْلِمُ بْنُ الْحَجَّاجِ بْنِ مُسْلِمٍ الْقُشَیْرِیُّ النَّیْسِابُورِیُّ فِی صَحِیْحَیْهِمَا اللَّذَیْنِ هُمَا أَصَحُّ الْكُتُبِ الْمُصَنَّفَةِ)).

همانا اعمال و كردار به نیت بستگى دارد، و هركس از كردارش به اندازه نیتش اجر و ثواب مى برد، پس كسى كه هجرت و انتقال او به مدینه به سوى خدا و پیامبر بوده باشد، این هجرت به سوى خدا و پیامبر اوست، و هركس هجرتش به خاطر مال دنیا باشد و یا به خاطر زنی كه بخواهد با او ازدواج كند، اهمیت هجرتِ او برابر با همین قصد و همّت اوست.

 

[ پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:, ] [ 19:14 ] [ مسلمان ]

از ابى عبدالرحمن عبدالله بن مسعود رض روایت است كه گفت: پیامبرِ راستگو و راستگو دانسته شده به ما خبر داد كه: ((إِنَّ أَحَدَكُمْ یُجْمَعُ خَلْقُهُ فِی بَطْنِ أُمِّهِ أَرْبَعِیْنَ یَوْماً نُطْفَةً، ثُمَّ یَكُونُ عَلَقَةً مِثْلَ ذَلِكَ، ثُمَّ یَكُونُ مُضْغَةً مِثْلَ ذَلِكَ، ثُمَّ یُرْسَلُ إِلَیْهِ الْمَلَكُ فَیَنْفُخُ فِیْهِ الرُّوحَ وَیُؤْمَرُ بِأَرْبَعِ كَلِمَاتٍ: بِكَتْبِ رِزْقِهِ، وَأَجَلِهِ، وَعَمَلِهِ، وَشَقِیٌّ أَوْسَعِیْدٌ. فَوَاللهِ الَّذِی لاَ إِلهَ غَیْرَهُ إِنَّ أَحَدَكُمْ لَیَعْمَلُ بِعَمَلِ أَهْلِ الْجَنَّةِ، حَتَّى مَا یَكُونَ بَیْنَهُ وَبَیْنَهَا إِلاَّ ذِرَاعٌ، فَیَسْبِقُ عَلَیْهِ الْكِتَابُ فَیَعْمَلُ بِعَمَلِ أَهْلِ النَّارِ فَیَدْخُلُهَا، وَإِنَّ أَحَدَكُمْ لَیَعْمَلُ بِعَمَلِ أَهْلِ النَّارِ، حَتَّى مَا یَكُونَ بَیْنَهُ وَبَیْنَهَا إِلاَّ ذِرَاعٌ، فَیَسْبِقُ عَلَیْهِ الْكِتَابُ فَیَعْمَلُ بِعَمَلِ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَیَدْخُلُهَا)). (رَوَاهُ الْبُخَارِیُّ وَمُسْلِمٌ).

در حقیقت، خلقت یكى از شما در شكم مادرش چنین انجام مى گیرد: چهل روز به حالت نطفه است، پس از آن به پاره خونى تبدیل مى شود به قدرِ همان زمان و مدت، سپس به پاره گوشتى تبدیل مى شود به اندازه همان مدت و زمان. سپس خداى تعالى به سوى او فرشته مىفرستد تا روح در آن بدمد و فرشته مأمور است به نوشتن چهار كلمه: روزى اش، مدت عمرش، كردار و رفتارش، و این كه بدبخت یا نیك بخت است.

پس سوگند به خدایى كه هیچ معبودى به حقى غیرِ او نیست، همانا یكى از شما بـه كردار و رفتار اهل بهشت مىپردازد تا آن كه میـان او و رسیـدن بـه بهشت، فاصله اى نمى ماند مگر یك ذرع. در آن هنگام، سرنوشت و فرجام كردارش بر او پیشى مى گیرد و بـه عمـل مـردم دوزخى مى پردازد و پایان بد، سبب رفتنش به دوزخ مى گردد.

و همانا یكى از شما به كردار و رفتار اهل دوزخ مىپردازد تا آن كه میان او و رسیدن به دوزخ، فاصله اى نمىماند مگر یك ذرع. در آن هنگام، سرنوشت بر او پیشى مىگیرد و به كردار بهشتیان و فرجام نیك مى پردازد و سبب رفتنش به بهشت مى شود.

[ پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:, ] [ 19:13 ] [ مسلمان ]

از ابى عبد الرحمن عبدالله بن عمر بن خطاب م روایت است كه گفت: شنیدم رسول اكرم صمىفرمود: ((بُنِیَ الإِسْلاَمُ عَلَى خَمْسٍ: شَهَادَةِ أَنْ لاَ إلهَ إِلاَّ اللهُ وَأَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللهِ، وَإقَامِ الصَّلاَةِ، وَإیْتَاءِ الزَّكَاةِ، وَحَجِّ الْبَیْتِ، وَصَوْمِ رَمَضَانَ)). (رَوَاهُ البُخَارِیُّ وَمُسْلِمٌ).

اسلام بر پنج قاعده بنا شده است:

گواهى دادن به آن كه معبودى به حق نیست جز خداى یكتا، و گواهى به آن كه حضرت محمد صپیامبر خـداست، و بر پا داشتن نماز، و دادن زكات، و حج خانهء خدا ، و روزه داشتن در [ماه مبارك] رمضان.

[ پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:, ] [ 19:13 ] [ مسلمان ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
درباره وبلاگ

سلام به تمام شما عزیزان لطفا اکثر مطالب را خوانده و خود قضاوتی عادلانه در دلتان کنید ما را از نظرهایتان محروم نکنید؛لطفا
آرشیو مطالب
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 17
بازدید کل : 113720
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1